18
Kwiecień
2021

Jakie zalety ma kasza gryczana?

Najlepsza jest kasza gryczana z www.bee.pl niepalona, więc biała. Niestety na sklepowych półkach niejednokrotnie spotykamy wersję przetworzoną, paloną, jaka jest niezwykle wyrazista w smaku, gorzkawa oraz ma trochę odmienny zapach, natomiast do tego ma jedynie 50% elementów wzmacniających dostępnych w kaszy niepalonej. Więc lepiej poszukać kaszy niepalonej, aby skorzystać z wszystkich jej wyjątkowych korzyści. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć na temat produktu jakim jest kasza gryczana?

Kasza gryczana – wartości wzmacniające

Kasza gryczana jest bogata w doskonałej klasy białko (podobne składem do białka roślin strączkowych), jakiego ilość kształtuje się na poziomie ok. 10–15 proc. Ma we własnym składzie parę glikoli potrzebnych, jakich własny system sam nie tworzy, takich jak lizyna lub tryptofan (nie ma tychże glikoli w pozostałych kaszach). Ma małą zawartość tłuszczu (w 100 g prawie 2 g) i dosyć dużo cukrów (ok. 70 g / 100 g kaszy). Również jest doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, jaki wspomaga pracę własnych jelit – w 100 g kaszy będzie go ok. 6 g.

Wykorzystanie kaszy gryczanej w kuchni

Kasza gryczana z racji na własny niezwykły smak i liczne wartości lecznicze, znajduje duże wykorzystanie w kuchni. Jest lubiana w kuchni staropolskiej, dobrze nadaje się do wykonania typowych potraw, w tymże gołąbków oraz klopsów z mięsa mielonego. Kasza dobrze nadaje się też jako opcja dla ziemniaków, więc dobry, zdrowy oraz sycący dodatek do drugiego dania. Dobrze łączy się z gulaszem, zrazami, natomiast choćby kotletem schabowym.

Kasza gryczana palona

Kasza gryczana palona to dobry dodatek do głównego dania obiadowego. Odpowiednio łączy się z mięsem oraz warzywami. Nadaje się także do wykonywania zup i może stanowić element farszów do pierogów oraz krokietów. Dobrze smakuje też jako składnik gołąbków mięsnych czy wegetariańskich.

Czy kasza gryczana jest zdrowa?


Stawiasz sobie pytanie: Kasza gryczana – czy jest zdrowa? Wielu specjalistów zajmujących się problematyką prawidłowego żywienia określa ją do tzw. super pokarmów. Jest to delikatny artykuł, jaki korzystnie oddziałuje na kondycję układu pokarmowego. Stanowi ona dobry zastępnik dla makaronów lub ziemniaków, ze względu na bogactwo elementów wzmacniających oraz małą treściwość. Dobrze oddziałuje na kondycję układu trawiennego, bowiem poprawia perystaltykę jelit oraz przemianę materii i zapobiega zaparciom. Przeważnie jest jednym spośród podstawowych elementów, po jaki sięgają osoby stosujące jadłospis wegański czy wegetariański.